“..memang hidup tak seindah, tak sesempurna kisah dongeng novel-novel islamik. Tapi sekurang-kurangnya aku mahu cuba juga untuk menjadi yg terbaik setakat termampu dalam kisah hidup aku sendiri...”
4

Mawar berduri


1. Ingat dan berpegang pada prinsip. Utamakan wawasan akhirat yang berkekalan..Cintaku milik Allah!

2. Apabila gangguan mereka membuatkan mereka asyik bermain di fikiran,segeralah berzikir dan beristighfar.Baca Al-Quran.

3. Apabila dia sering menelefon. Betulkan niat kerana Allah,berikannya kesedaran tentang tidak patiutnya berhubung,sehikmah mungkin.Bertegas dengannya.Kenalkan padanya orang-orang yang soleh untuk membimbingnya.Pendekkan perbualan.




4. Apabila diajak keluar,jangan sesekali keluar! kecuali urusan yang betul-betul penting.

5. Apabila dia kerap sangat menelefon, bertegas dan minta dikurangkan.Kemudian bertegas jangan telefon lagi.Bagi kefahaman dan hujah.

6. Apabila ditanya adakah aku sudah berpunya, cintaku hanya untuk Allah pada masa ini dan akan ku pelihara rasa cinta hanyalah untuk lelaki yang dipilih Allah untukku.

7.Apabila tidak disangka-sangka dia menemuiku, cuba mengelak,duduk jauh-jauh,buat sesuatu agar dia terlindung dari memandang wajahku.Cakap sekadar perlu,ringkaskannya!!

 

seindah mawar berduri
indah dipandang
bila cuba digapai
tertusuk duri.. 


p/s: from me to myself.. :)


4 comments:

YuNO.nYc2X said...

Terima kasih atas peringatan :)
Jazakallahu khairan

miss yatie said...

IsnyaAllah...semoga rasa remaja perempuan masih tahu menjaga adat susila orang islam

ismi nurash said...

insyaAllah.. :)

Unknown said...

subhanallah. izzah(harga diri) yang dijaga dengan baik, pasti akan mendatangkan kebaikan kembali. yang baik pasti akan mendapatkan yang baik juga :) jazzakillah

Back to Top