“..memang hidup tak seindah, tak sesempurna kisah dongeng novel-novel islamik. Tapi sekurang-kurangnya aku mahu cuba juga untuk menjadi yg terbaik setakat termampu dalam kisah hidup aku sendiri...”
2

Jika aku jatuh cinta lagi..


Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Allah…
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku
untuk mencintaiMu…

Ya Muhaimin…
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut
padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam
jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana…
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada
hatiMu…

Ya Rabbul Izzati…
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada
seseorang,
Yang merindui syahid di
jalanMu…

Ya Allah…
Jika aku menikmati cinta
kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan indahnya,
Bermunajat di sepertiga malam
terakhirMu…

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada
kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan
terjatuh,
Dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu…

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui
kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui
batas,
Sehingga melupakan aku pada
cinta hakiki dan rindu abadi
hanya kepadaMu…
Aamiin ya rabbal alamin…






Back to Top