“..memang hidup tak seindah, tak sesempurna kisah dongeng novel-novel islamik. Tapi sekurang-kurangnya aku mahu cuba juga untuk menjadi yg terbaik setakat termampu dalam kisah hidup aku sendiri...”
7

Berdoa dan terus berdoa...

Assalamualaikum friend et al.. 

lama ku tinggalkan blog ni penuh sawang2 tebal ni..meh aku nak sapu semua sawang nih..hehehe.. lama giler kan aku tak post anything kat blog ni..bukan apa, maklumlah sibuk mengalahkan Pak Menteri..esaimen bertimbun2..lumrah student cam aku ni cenggitula rupenya ye yoep..hahaha..banyak yang berlaku,kalo nak citer pon memang takkan habis..suka yang bersilih duka..and macam lagi..

aku seakan-akan kehilangan separuh dari jiwa..entahla,tak tahu kenapa,fikiran ni rungsing je sokmo even aku pon tak tahu apa yang ada di benakku..tapi i'm still trying to pull myself together..putting all the pieces to make them be better..and totally, aku depressed sikit lately ni..sebab nya?? aku pon tak berapa sure ape sebabnya...hahaha..tapi aku ada Dia yang tak pernah tinggalkan aku even orang lain mungkin tak sanggup  nak temani aku saat-saat aku berdepan dengan dugaan hidup..itulah Dia, Dia Yang Maha Mendengar, Maha Melihat, Maha Mengetahui, Maha Penyayang..wallahualam bissawab..



aku tak minta banyak,cukuplah jiwa ini diulit ketenangan yang diberi dariNya..cukup sekadar itu..jika itu yang terbaik untukku,aku redha..doa, dan terus berdoa diriku kepadaNya agar ketenangan ini berpanjangan dan dijauhkan dengan segala rasa yang membuat jiwaku terpuruk mati..



Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon

Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah

Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu

Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih

Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala


Untukmu imamku yang telah tercatat di loh mahfuz




7 comments:

shiemah el even said...

mmg agk lme mu x update..haishh...how r u dear?/kekekek

ismi nurash said...

hahaha..i'm fine,kamu? sehatkah? bila cuti sem?

shiemah el even said...

ngh cuti la..tp ak still kt u ak..nk kne handle program sket..

ismi nurash said...

oo..haha..mg stay kt mne leni? mksd ak,hometown..

shiemah el even said...

eyh..tkr template bru??

ak skg duk kt dungun..muhehe

ismi nurash said...

a'ah..tukar baru..ubah angin sket..muahaha

Unknown said...

best bc..;) klu xkeberatan bleh follow sy balik..http://diarikunabil.blogspot.com/
tima kasih..;)

Back to Top