“..memang hidup tak seindah, tak sesempurna kisah dongeng novel-novel islamik. Tapi sekurang-kurangnya aku mahu cuba juga untuk menjadi yg terbaik setakat termampu dalam kisah hidup aku sendiri...”
0

Hijrah ini indah




...dahulu, aku kurang baik..
kini aku ingin jadi lebih baik..

semalam, aku penuh berdosa..
hari ini, aku berusaha mencari pahala..

aku yang terbuat salah, maafkan..
orang yang membuat salah, aku maafkan..

bila aku menangis, Engkau selalu ada..
tidak nampak, tapi tetap merasa..

dalam doa ku mohon ampunan..
dalam niat ku ingin perubahan..."

Ya Allah, 
amalku mungkin tidak seberapa..
iman juga masih rapuh, 
jahiliah juga masih terlalu pekat..

namun,
 aku teringin untuk jadi baik dan baik..
aku ingin menjadi solehah dan solehah,
aku mahu mengetuk hati-hati insan di sana,
 ingin mereka rasakan apa yang kurasa..

nikmat mengenali Allah, 
belajar untuk menjadi sebenar-benar hambaMu..♥♥





p/s: semoga terus istiqamah walau sesukar mana. :)


0 comments:

Back to Top