“..memang hidup tak seindah, tak sesempurna kisah dongeng novel-novel islamik. Tapi sekurang-kurangnya aku mahu cuba juga untuk menjadi yg terbaik setakat termampu dalam kisah hidup aku sendiri...”
0

Kahwin Awal

Assalamualaikum wbt wahai sahabat2 sekalian alam..

Agak lama menyepi diri dari blog ini dan baru berkesempatan untuk update kan entry baru..kahwin awal?? tajuk entry untuk kali ini.. 


fitrah manusia, punyai keinginan nak kahwin..tipulah kalau ada di antara kita2 nie tak nak kahwin..kalau tak nak kahwin pun mesti ada sebab musababnya sendiri..ye dop?? wallahualam..tapi macamana kalau muda-mudi sekarang nak kahwin awal mostly yang pegang title student..wajar or tak wajar kahwin awal? salah ke nak kahwin awal? tapi sekarang ni pun kebanyakkannya muda-mudi kahwin awal..even yang sebaya denganku pun ada yang dah kahwin..

tapi kahwin awal ni banyak pro & kontranya..
and of course its will involve our whole future..
and macamana kalau niat murni nak kahwin awal tu ditentang oleh si keluarga bulat2?
apa yang si anak tu patut buat if dorang nak kahwin awal tapi takut nak bagitahu si bapa?macamana??macamana??



    

Ustaz Azhar Idrus:










"Dan kahwinlah orang bujang (Lelaki atau perempuan) dari kalangan kamu, dan orang yang salih dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah swt akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpa kurnia-Nya, kerana Allah swt Maha Luas (rahmat-Nya dan limpah kurnia-Nya), lagi Maha Mengetahui"

(Surah An-Nur 24:32)

p/s: pada yang baca entry ni anda dialu-alukan untuk beri sebarang komen or pendapat (^__^)
wallahualam bisawab..Wassalam

0 comments:

Back to Top